Ladies Night

Ladies Night är ett jippo som jag ens har skänkt en tanke. Det var inget som jag ville gå på, jag hade snarare känslan av att det skulle vara sexistiskt och att det bara skulle vara skrikande, småkåta 40+ kvinnor som gick på det (inget illa gentemot dem, mina fördommar är det som talar). Men igår kom jag över två biljetter, så jag och lillasyster hamnade i KinnarpsArena. Och tur var det, för jisses vad skoj det var! Hela showen var så otroligt välgjord och balanserad. Lite nakna överkroppar var det och lite könsroll skämt, men överlag så var allt så lagom för min tantiga, propra och feministiska smak. 
 
Deltagarna i år var Andreas Johnsson, Magnus Uggla, Martin Stenmarck, Hasse Brontén och Anders Timell. Bäst under kvällen var helt klart Uggla, han lyfte hela showen! Bland annat så körde han ett medley av sina egna låtar och trycket i arenan var grymt! Men det bästa var ända när han vågade bjuda så pass på själv själv och kom ut i glittrigklännning och körde raggingsskämt med Brontén.
 
Extranummret gick inte av för hackor heller, Andreas kom in och körde sin Glorious! Whoho vilken fest det blev, så gott som alla stod upp och dansade och sjöng med i låten.
 
Så summan av kvällen: Den showen går jag på nästa år, men då ska det gås med mina vänninnor och ätas mat innan. Så jäkla skoj var det!
 
 
Lånade bilden från google.
 
 
Jag och lillasyster innan showen. Bilder kommer från jnytt.se.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0